Srbija

PREDSEDNIK VUČIĆ VOZI AUTO – PUTEM: Veliki intervju u kolima

Od Horgoša do Preševa auto-putem. Na to se čekalo decenijama. Od večeras je to realnost. Među prvima koji će testirati kako izgleda nova trasa auto – puta kroz Grdeličku klisuru je lično predsednik Srbije Aleksandar Vučić. U njegovom automobilu je ekipa portala Telegraf.rs, koju je predsednik Vučić provozao pomenutom deonicom.

22:20 minuta je. Iza nas je, čini se jako uspešan dan?
– Divan je dan bio, nego ja nisam dugo vozio. Ponekad se iskradem u Beogradu, pa vozim, ali putevima Srbije nisam dugo. Pomalo imam i tremu, ali sam presrećan. Mislim da je bio predivan dan i mislim da su svi ljudi bili zadovoljni. Nešto radite, gradite. Za to vam je bilo potrebno vreme i onda se prikaže rezultat. Mislim da ste i vi bili zadovoljni, jer ste videli drugačiju Srbiju, uspešniju, moderniju. Srbiju za koju smo verovali da možemo da je napravimo, tako da sam baš srećan – rekao je predsednik Srbije.

U više navrata ste danas pominjali da Srbija mora da nastavi da se takmiči
– Srbija mora da nastavi da se takmiči sama sa sobom. Sa svojim manama. Da ih pobeđuje, prevazilazi ih, ali mora da se takmiči sa svima, jer zemlje oko nas napreduju i svi se bore. To je jedna stalna utakmica. Dovoljno je da pogledate kako je Poljska izgledala pre 40 godina, a kako danas. Kako je Srbija izgledala pre 40 godina, a kako danas. Ne zaboravite da smo u periodu od 2008. do 2013. godine podigli bruto domaći proizvod za svega 700 miliona. U poslednjih 5 godina za 6,5 milijardi. I to nije dovoljno. Time nismo zadovoljni, jer smo 2014. godine imali lošu godinu zbog poplava – rekao je on.

Vidite, sada prolazimo pored tunela Predejane i tu nam je jedna bojazan za Dragana, vlasnika motela, koji zapošljava celo selo. Pošto više nije na glavnom putu, imamo jedan strah za njega, pa ćemo mu pomoći. Stavićemo jedan znak za njegov motel, kako bi ljudi mogli da svrate – rekao je predsednik.

Čini kako se radi na jačanju nacionalne svesti, u nekoliko navrata smo videli srpske zastave i Vi ste napomenuli da bi trebalo ostaviti istaknutu zastavu kod petlje Predejane
– Meni se smeju, ali mislim da je nacionalni simbol nešto najlepše. Volim i što je nacionalni simbol i ovaj tunel. Pogledajte, mnogo je važno što je asfalt ovde, a ne beton. Signalizacija je fantastična sa ovim džet-ventilatorima, izuzetno izgleda. To što se zastave tiče, setite se kako su mi se smejali za jarbol u Beogradu? Kome smeta naša zastava? Svojom zastavom se ponosimo, ne rušimo ničija znamenja – izjavio je on.

Nije pitanje samo ovih 74 km, niti onih 86 na istočnom kraku, već pitanje našeg stizanja, smanjivanja razlike i konačno prestizanja svih onih koji su bili uspešniji, marljiviji i, zašto da ne kažem to, pametniji u prethodnom periodu. Verujem da Srbija može to da napravi. Zato mi je bilo važno da večeras tu budu Dodik i Zaev. Sa Zaevom sam razgovarao oko „One stop shopa“, da se smanji za duplo čekanje naših kamiona na granici između Srbije i Severne Makedonije, da oni priznaju veterinarsko-sanitarne nalaze naših inspekcija, mi njihovih inspekcija. Znate, negde između 7 i 9 odsto ukupne vrednosti robe izgubimo na takvom čekanju – objasnio je on.

Osim ove trase koja je puštena za saobraćaj, juče je smo prisustvovali nastavku radova na deonica Koridora 11, tokom ovog leta nas očekuje otvaranje još delova. U svakom kraku i kraju Srbije se radi na povezivanju Srbije
– Do Vidovdana završavamo kompletnu deonicu Obrenovac-Čačak, čak sa problematičnih 12,5 km izmešu Uba i Lajkovca. Posle toga idemo na Bancarevo-Crvena reka, dakle ceo put Niš-Pirot-Dimitrovgrad-Gradina, do kraja avgusta. Do kraja godine otvaramo Obrenovac-Surčin, dakle kompletno od Beograda do Čačka ćemo imati kompletno završen put. Posle idemo na Kuzmin – Sremska Rača, a onda na Ruma – Šabac i to auto-put, Šabac – Loznica. Radimo projekat Beograd- Zrenjanin, Zrenjanin- Novi Sad, da napravimo trougao. Posle toga ćemo raditi auto-put od skretanja za Požarevac, tih 19 km, kao i brzu saobraćajnicu preko Velikog Gradišta do Milanovca. Ono što je takođe važno je Moravski koridor koji spaja Čačak sa Adranima, Kraljevom, Trstenikom i Srbija će time biti premrežena auto – putevima – rekao je on i naglasio da će, kada se to završi, krenuti da se gleda na istok Srbije.

– Osim regionalnih puteva, gledaćemo da dodatno uredimo put Paraćin pa do skretanja za Šarbanovac i Zaječar. To je danas prazan put, a dolaskom novih investitora, dolaskom Zi Đina u Bor, to će biti veliki napredak. Jedina bojazan koju imam, jer smo stvari postavili dobro, jeste situacija na Kosovu. Nikakvih drugih problema nemamo. Drago mi je što su ljudi videli da možemo da guramo stvari napred, da vidimo rezultate za svoju zemlju, da to nije pitanje da li volim ili ne Vučića, da li je Vučić đubre arogantno ili imamo neki rezultat. I ja mislim da to ljudi na kraju krajeva vide. Pogledajte samo Beograd. Kad krenete i vidite da niče druga zgrada Ušća, bliznakinja, pa Skajlajn u Kneza Miloša, pa Beograd na vodi niče kao iz vode, nova zgrada NCR-a na Novom Beogradu, nova autobuska stanica, pijaca. Govorim o velikim, važnim kapitalnim objektima. Stvari se menjaju dramatičnom brzinom. Mi smo 2012. imali oko 50 javnih gradilišta, danas oko 1.500. Da ne pričam šta sve imamo u ostalim delovima Srbije.

Ovaj Moravski koridor je od izuzetnog značaja i on povezuje Čačak, Kraljevo i Kruševac i više manjih mesta. Mislim da time spajamo koridore 10 i 11. Završavamo i „y „krak, 26 km gore kod Subotice, za koji su svi obećavali i zahvaljujući Kernu, iz Pastorove stranke, koji se posvetio tome, završavamo. To je tek početak. Mi tu radimo nekoliko važnih stvari u svim sferama. Zato ne možete da vidite u jednoj ogroman napredak. Kad gledate pruge, vi sada ne vidite ništa. Ja vas pozivam da odete i vidite kako puca od radova na pruzi Stara Pazova-Novi Sad, koja je užasno teška, Karlovci, Čortanovci. Tu Rusi rade i to rade izvanredno, a ovaj prvi deo Beograd-Stara Pazova rade Kinezi. Tu gde Rusi rade su izuzetno teški radovi, ali tu će ići 200 km na sat naši vozovi.

Železnice su jako bitne zbog onih razgovora koje ste imali u Kini, a to je taj „Pojas i put“ koji treba da transportuje tu robu iz Soluna
– Mi se sada borimo za ove koridore, da pridobijemo putnike. Ove godine ćemo imati 67 miliona, pre 3 godine smo imali 32 miliona. Moramo da dođemo do 120 miliona. Moramo da se „bijemo“ sa komšijama, da privlačimo strance i ljude. Nisam razumeo Hrvate, kad smo im nudili da radimo Beograd-Zagreb, zašto su to izbegli, jer bi nama to bilo jeftinije. Sada radimo Beograd-Budimpešta, ali će svi ići prugom iz centralne Evrope i to Beč-Budimpešta-Beograd, bilo da se ide na Skoplje-Solun-Atinu ili Sofiju-Istanbul. Posle toga moramo da radimo ovaj Koridor 10 kroz centralnu Srbiju, Oko 850 miliona evra da bi pruga mogla da ide 120 i 160 km na sat. To su radovi do Niša i tu smo tek potpisali memorandum. Imamo ugovor i radi se Niš-Dimitrovgrad za 263 miliona evra. Varimo prve cevi za gasovod do kraja godine moramo završiti gasovod, da bismo u slučaju prekida dobijanja preko Ukrajine mogli da obezbedimo gas preko Bugarske. Kad sve to uradite, to je potpuno drugačija zemlja i nije ona zemlja koju smo nasledili. Naravno, nikad stvari nisu idealne, videli ste mnogo siromašnih ljudi, ali oni vide da se nešto menja. Ali, ne može preko noći, što bi rekao zaev „Ne biva“ – izjavio je Vučić.

Tokom Vašeg premijerskog, ali i predsedničkog mandata pokrenut je proces reindustrijalizacije juga zemlje?
– Svašta sam slušao od raznih političkih protivnika. Juče su Đilas i Borko Stefanović imali neku promociju u Nišu. Vlada Đukanović mi šalje kako Stefanović kaže da je Niš nekada bio industrijski grad, grad čađi i napretka, a sada nema ništa. Kako nema ništa, to se čovek pita da nije ovo skrivena kamera? Uništili ste sve fabrike u Nišu, a ja sam otvorio 5 i sada gledam kako šestu da otvorim. Onda stanete i pitate se da li se oni prave ludi ili hoće danas naprave lud – rekao je on.

telegraf.rs Foto: Printskrin telegraf.rs